Jak zrobić rower tandemowy

Niniejszy artykuł jest wynikiem naszej kooperacji z dlaczegooni.pl

Jeśli planujesz zrobić rower tandemowy, jest wiele rzeczy do rozważenia. Pierwszą rzeczą jest dobra rama. Będziesz potrzebował mocnej i stabilnej ramy, aby utrzymać bezpieczeństwo dwóch jeźdźców. Zazwyczaj tandem turystyczny musi poradzić sobie z wagą jeźdźców plus ciężkim sprzętem. Będzie również musiała mieć mocne hamulce. Hamulce tarczowe oferują większą siłę hamowania niż hamulce obręczowe.

Kolejnym ważnym aspektem roweru tandemowego jest jego ustawienie. Jeśli rowery są źle ustawione, może dojść do wypadku. Aby uzyskać najlepsze wyniki z tandemu, rowery powinny być tej samej szerokości i wysokości. Ponadto, rowery powinny mieć takie same przednie i tylne główki, rurki podsiodłowe i górne. Dzięki temu korby będą ustawione równolegle i zmniejszy się szansa na uderzenia pedałów.

Rower tandemowy ma mechanizm sterujący z tyłu, który pozwala dwóm rowerzystom manewrować rowerami. Najlepiej, jeśli kapitan tandemu jest doświadczony i ma odpowiednią wiedzę. To on lub ona będzie odpowiedzialny za sterowanie tandemem i zmianę biegów. Jednak funkcję kapitana może pełnić również mniejsza, bardziej niedoświadczona osoba.

Oprócz kapitana niezbędny jest również stoker. Będzie on odpowiedzialny za utrzymanie łańcucha i pilnowanie, aby rower pozostawał w równowadze. Kiedy stoker będzie chciał wziąć zakręt, kapitan będzie musiał mu o tym powiedzieć. Powinni również być odpowiedzialni za informowanie kapitana o tym, kiedy jest im wygodnie lub niewygodnie. W przeciwnym razie mogą stracić swój rytm i nie być w stanie utrzymać prędkości.

Przed rozpoczęciem jazdy w tandemie, palacz powinien nauczyć się lin. Powinien umieć usiąść na ramie i kontrolować rower. Utrzymanie równowagi na rowerze jest ważne dla kapitana i palacza, ale czasami może być trudne. Z tego powodu palacz powinien nosić kask podczas jazdy na tandemie.

Jeśli palacz ma zamiar jeździć na tandemie z dzieckiem, należy upewnić się, że dziecko ma odpowiednią ilość dopasowania roweru. Zazwyczaj wymaga się, aby stoker siedział w tej samej pozycji co na rowerze solo, ale będzie musiał dostosować się do pozycji w tandemie.

Używanie hamulca bębnowego może pomóc w szybkim zatrzymaniu się na wzniesieniu. Podobnie, hydrauliczny hamulec tarczowy oferuje większą siłę hamowania. Oba te rodzaje hamulców są dostępne dla tandemu turystycznego. Istnieją również inne opcje, takie jak hamulec obręczowy w sytuacjach awaryjnych.

Zmiana biegu w tandemie wymaga praktyki i ważne jest, aby przekazać prawidłowy sposób zmiany biegu. Po ogłoszeniu zmiany biegu, kapitan powinien przesunąć swoje pedały do nowej pozycji. Zazwyczaj tandem musi być przełączony przez sześć lub osiem biegów, aby osiągnąć prędkość przelotową.

Jako ostatni krok, kapitan powinien upewnić się, że stoker pozostaje przypięty. Często oznacza to, że palacz będzie musiał przestać pedałować, aby kapitan mógł się wpiąć. Jeśli kapitan pozostanie wpięty, zmniejszy to szanse na upadek.